.

tisdag 10 maj 2011

Jag måste ju vara knäpp....


Igår var det den tristaste dagen på länge. Jag blev däckad i huvudvärk, vilket jag ALDRIG blir. Var verkligen pruttråkigt. Att ringa till jobbet & säga att man inte kommer gör mig sur - även om jag inte mår bra. Så ja, en riktigt tråkig dag. Dessutom är jag så knäpp att jag tror att den mest normala huvudvärken egentligen är en gammal blödning som ligger & trycker nånstans där under skallbenet (fick nämligen en kärra i huvudet för någon vecka sedan, så risken skulle ju faktiskt kunna finnas)& förmodligen enbart går att åtgärda på operationsbordet vilket självklart skulle innebära någon komplikation så att maken blir utan fru & sonen utan mamma. Snälla ni där ute - säg att det finns fler som tänker som jag! Annars bör jag kanske bli allvarligt oroad över min psykiska hälsa... I alla fall så tror jag nu att ni förstår att jag verkligen hade det riktigt trist. Idag är jag på benen & det blir till att spendera kvällen på jobbet. När man haft en sån där dag så kan man behöva en riktig energikick. Jag har faktiskt gjort lite energikickar att bjuda på. De är faktiskt rätt så poppis. Perfekt återhämtare efter ett träningspass ska också tilläggas...

Så här gör man:

1½ dl jordnötssmör
1½ dl mörk sirap
3 msk farinsocker
3 dl lätt krossade dinkelflingor
1 dl kokosflingor
1 dl grovhackade valfria nötter (jag hade cashew- & hasselnötter)
1 dl solrosfrön
1 dl russin

Smörj en avlång bakform. Värm upp jordnötssmör, sirap & farinsocker på svag värme under omrörning. När allt har smält ihop blandar man i de torra ingredienserna. Häll sedan massan i den smorda formen. Låt svalna i kylskåp tills massan stelnat. Lägg upp kakan på en skärbräda och skär i lagom stora skivor. Jag fick ut ca 10 st.

Hoppas ni har en riktigt bra dag. Det är ju ett underbart väder...

Ta hand om er. Kram

2 kommentarer:

  1. åhh så gott och tack för recepter, älskar ju recept och baka :)

    Vilken underbar blogg du har :)

    Jag följer dig så gärna :D

    Men för mig så ligger sidan "fel" kanske bara är hos mig, men tänkte berätta ivf. Den ligger längst ned och inte brevid som den kanske ska.

    Tack för en trevlig blogg!

    Penny

    SvaraRadera
  2. Ser goda ut! Hälsa familjen :-)

    SvaraRadera